pátek 16. března 2012

Den 13: Phu Quoc!

Po včerejším večerů následovalo lazy morning. Dvojice balily kola do v okolí sehnaných kartonů a naše trojka se sešla na dlooouhou snídani ve včerejší plážové hospůdce. Tak jsme dožili do půl dvanácté, kdy dorazil taxík pro holky a my mohli vyrazit na výlet do SV cípu ostrova.
Nejprve jsme neúspěšně sháněli banku ve městě - ty stotisíce nějak ubývají... Po asfaltce podél pobřeží dál, jenže se změnila v prašnou, ta v pěšinu... Místní malá slečna s kolem se nabídla, že nás dovede na hlavní. Pěšinkami mezi palmami a vesničkami jsme se po pár km jsme se opravdu dostali na asfaltku. Slečna byla opravdová průvodkyně,. nabídla nám I bonbóny (obvykle je tomu naopak ;), ale v cíli si řekla o odměnu. Nevím, zda ji 20 000 uspokojilo... Na asfaltu jsme udělali balík a svištěli dál na sever. Před řekou jsme odbočili k pobřeží do rybářské vesničky, kde měl být další dřevěný most. Ale místo něho byly jen zbytky. Naštěstí tam byla hospůdka a po pivku jsme se vrátili k asfaltce. Po moderním mostě jsme překonali řeku a zahnuli na prašnou podél pobřeží. Začala nejkrásnější část cesty. Silnička se vlnila podél pláže, na jedné z nich jsme se vykoupali. Údajně je to nejkrásnější pláž na Phu Quocu, a asi jo. Jenom jsem si to trochu pokazil, když jsem se propadl do mořem podemletého břehu a drobně se odřel. Nic zásadního, ale krve jak z prasete.
O kousek dál, měli jsme 30 km, se objevila plážová hospoda, kde jsme do čtyř poklidně pooběvali. A pak dál na sever, rybářských vesničkami,kde se sušily a třídily malé rybičky, zřejmě na místní znamenitou rybí omáčku. Dosáhli jsme SV mysu a odbočili do vnitrozemí zpět. Zřejmě se zde chystá další silnice, ale tady jsme to ještě stihli. Prašná, po malém dešti zvlhčení cesta, byla zpestřena několika zborcenými mosty, které nahradily osvěžující brody. Zároveň se několikrát změnil druh lesa, od vysokých stromů pořídký porost nízkých bílých stromů. Dlouhými sjezdem jsme se najednou k mému překvapení ocitli u již zmíněného moderního mostu a po stejné silnici se vrátili zpět.
Jsme zpátky na naší pláži u BBQ, Špelda odpadla a je čas na vyprávění chlapských životních příběhů...